המדריך להצבת ממ"מ במשרד או במוסד ציבורי

המצב הבטחוני בארץ מחייב אותנו להגן על עצמנו בפני טילים ומתקפות שונות. בעוד שממ"ד מגן על הבית הפרטי שלנו בעת חירום, מוסדות ציבוריים, משרדים גדולים ומוסדות חינוך דורשים התקנת ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי).

מיגונית, כמו ממ"מ, יכולה אף היא לספק הגנה אפקטיבית. אך, לפני שבוחרים את אופן המיגון, יש לענות על שאלות כגון: האם המבנה ממוקם באזור מסוכן? כמה אנשים ישתמשו במרחב המוגן? הפרטים האלה יעזרו לנו לבחור את הפתרון המתאים ביותר ולכן יש לתת עליהם את הדעת.

איזה ציוד כולל הממ"מ (מרחב מוגן מוסדי)?

ניתן להקצות אזור מסוים במשרד או במוסד החינוכי לצורך בניית חדר מיגון. אך מה נעשה אם יהיה עלינו לשהות בו במשך שעות ארוכות? בעוד שהחדר המוגן בבית מכיל עד 6 אנשים, הרי שבמוסדות ציבוריים מספר האנשים גדול פי כמה. לכן, בעת התקנת ממ"מ, חשוב לקחת בחשבון את כל הפרטים כגון:

  • בחירת דלת מהאיכות הגבוהה ביותר
  • התקנת חלונות הדף העמידים בפני ירי טילים
  • התקנת צינורות אוורור איכותיים
  • במידת האפשר, התקנת שירותים ניידים

 

בנוסף, ניתן לבצע התאמות של הממ"מ, בהתאם לצרכים ולדרישות שלכם.

עמידה בתקני בניית ממ"מ הינה חיונית

בישראל קיימים תקנים ברורים בכל הנוגע לבניית ממ"מ או להתקנת מיגונית. התקנים הללו קובעים מה יהיה גודל המרחב המוגן הציבורי, בהתאם למספר האנשים שעובדים במבנה או מבקרים בו מדי יום. חברות מקצועיות, המתמחות בבניית ממ"מים, יבצעו עבורכם את הבירורים הללו ויבצעו את העבודה תוך התאמה לחוקים הרלוונטיים.

היקף ההשקעה הכלכלית בממ"מ

עם מגוון האיומים המרחפים מעל לראשינו, חשוב להשקיע בתכנון, בבנייה ובהתקנה מעולים של ממ"מ, כדי להבטיח הגנה מירבית בעת חירום – בין אם מדובר בירי טילים או באיום אחר. מרחב מוגן ציבורי מתקדם ואיכותי עשוי להציל חיים. לפיכך חשוב לבחור בספק מקצועי, אמין ובעל ניסיון רב לבניית הממ"מ.

מעוניינים במידע נוסף על הוספת ממ"ד לביתכם?

נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה.

לפרטים, אנא התקשרו ל-073-7410666.

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם