מהם ההבדלים בין מיגון ציבורי למיגון פרטי?

בעבר, היה נהוג להסתפק בממ"ד (מרחב מוגן דירתי) ביתי לצורך הגנה מפני ירי טילים ואיומים אחרים, אבל היום כבר ברור שאי אפשר להסתפק רק בו. הממ"ד, אמנם, מספק לנו הגנה מצוינת בבית, אבל מה יקרה אם ניקלע לסכנה דווקא בשעות העבודה?

כדי לספק לנו הגנה במקומות העבודה, בבתי הספר ובמבני ציבור פותחו חדרי מיגון מסוג חדש, המכונים ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי). אם אתם מופקדים על מוסד, מפעל, חברה או ארגון, מומלץ לבחון התקנת ממ"מ, כדי להבטיח את שלומם של העובדים, המבקרים או התלמידים, בעת חירום.

איזה ציוד נחוץ בממ"מ?

קודם לכן, חשוב לוודא שהממ"מ נבנה בהתאם לתקנות הרשמיות. מעבר לכך, ודאו שיש לכם את כל הציוד הנחוץ לשעת חירום.

על הממ"מ לכלול, בין היתר:

  • דלתות וחלונות הדף מהאיכות הטובה ביותר
  • צינורות אוורור
  • שירותים כימיים אושירותים ניידים, בהתאם לסוג המבנה

את הציוד הנ"ל ואביזרים נוספים יש להתקין בממ"מ, כדי לאפשר לצות שלכם לשהות בו שעות ארוכות, במידת הצורך.  

ממי לרכוש ממ"ד או ממ"מ?

בין אם אתם מצויים בתהליך בניית ממ"מ או שוקלים להזמין אחד חשוב לדעת שישנן חברות רבות המציעות שירותים מגוונים בתחום הזה. כדי להימנע מסיכון מיותר או ממפח נפש, חשוב לבדוק את הדברים הבאים:

  • האם החברה בנתה מרחבים מוגנים, מהסוג הזה, בעבר?
  • כמה זמן תארך העבודה?
  • האם החומרים בהם עושה החברה שימוש עומדים בכל התקנים?
  • האם המבנה מתוכנן כך שיכלול את מספר החלונות הנדרשים על פי חוק?

 

ההבדל העיקרי בין ממ"ד ובין ממ"מ הינו מספר האנשים שיכולים לשהות בחלל, בעת צרה. מדובר בשני תחומי התמחות שונים. לכן, כדאי לוודא שלחברה ניסיון רב בבניית המרחב המוגן לו אתם זקוקים.

מהי עלות בניית ממ"ד או ממ"מ?

העלות משתנה בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם. כדי להבטיח שלא תשלמו סכום מופקע, מומלץ לפנות למספר חברות מובילות, לקבל הצעת מחיר מסודרת ולהחליט על בסיס הנתונים. בסופו של דבר, השאיפה היא לא להשתמש במרחב המוגן, אבל אם יתעורר הצורך, כדאי שיעמוד לרשותכם הפתרון הטוב והמתאים ביותר.

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם